facebook הצטרפו לאיגוד פנסיה מיוחדת לבמאים פריסת מס לבמאים האמנה למניעת הטרדות מיניות בתעשייה




לחברים-ות

"תקריב": הגיליון החדש וזה שיבוא אחריו

"תקריב" 14 "מסובב את המצלמה" בזווית של 180 מעלות ומתמקד בצופה ובחוויית הצפייה. עורך אורח: הבמאי רענן אלכסנדרוביץ'. במקביל להשקת הגיליון החדש, פורסם קול קורא ל"תקריב" 15, שיוקדש לטכנולוגיות חדשות בקולנוע ויסקור את השינויים שעובר הקולנוע בהשפעת הטכנולוגיה


מאת: מערכת האיגוד    3/8/17

גיליון חדש של כתב העת "תקריב" עלה לאוויר. הגיליון, 14 במספר, "מסובב את המצלמה" בזווית של 180 מעלות ומתמקד בצופה ובחוויית הצפייה. עורך אורח של הגיליון: הבמאי רענן אלכסנדרוביץ'.

אלכסנדרוביץ׳ בחר להחליף את הראיון המסורתי עם יוצר דוקומנטרי הנהוג במגזין, במאמר המביא את קולה של צופה כמעט מקרית בסרט התיעודי ״חזרה לחומס״. זאת לצד חמישה מאמרים המתבוננים בחוויית הצפייה התיעודית מזוויות שונות: מאמרה של ארנה רביב עוסק בפנומנולוגיה של הצפייה הדוקומנטרית ובמושג "הזדהות". שירין אנלן, יוצרת בתחום המציאות הווירטואלית, בוחנת את טכנולוגיית ה-VR, שיוצרת סוג צפייה חדש ומהווה "שער לאמפתיה", מאמרם של גל רז ומורן עובדיה, חוקרי קולנוע וקוגניציה מאוניברסיטת תל אביב, חושף אותנו אל מחקר המוח בקולנוע ולניסיון להבין מה אנחנו יכולים ללמוד ממנו על סוגים שונים של חוויות אמפתיות של צופים. יגאל בורשטיין שואל כיצד הקולנוע "רואה" את הצופה, תוך שהוא סוקר את דימוי הצופה בסרטים לאורך תולדות הקולנוע, ונטע אלכסנדר, עיתונאית וחוקרת מדיה, בוחנת את ה"אלגוריתם" - אותה מכונה נסתרת בת-זמננו המתיימרת להכיר את הצופה טוב יותר מאשר הוא עצמו, ואף להשפיע על האופן שבו ייווצרו בעתיד סרטים.

במקביל להשקת הגיליון החדש, פורסם קול קורא ל"תקריב" 15, שיוקדש לטכנולוגיות חדשות בקולנוע ויסקור את השינויים שעובר הקולנוע בהשפעת הטכנולוגיה. את הגיליון תערוך ד"ר לליב מלמד, המתמחה בהיסטוריה ובתיאוריה של המדיה התיעודית.


הוסף תגובה
Bookmark and Share