facebook הצטרפו לאיגוד פנסיה מיוחדת לבמאים פריסת מס לבמאים האמנה למניעת הטרדות מיניות בתעשייה




לחברים-ות

מגבלות תקציביות ופתרונות יצירתיים

דויד פולונסקי הארט דיירקטור של סרט האנימציה "ואלס עם באשיר" ויוני גודמן במאי האנימציה של הסרט דיברו על שיתוף הפעולה ביניהם ועל ההחלטות הקריאטיביות שהניבו סרט מוערך שכזה. מתוך סדנאות תל אביב לוס אנג'לס 2009


מאת: אודי צורני, תסריטאי    16/08/2009

מתוך הרצאות תל אביב - לוס אנג'לס 2009
יום שישי ה- 24/7/09
מנחים: דויד פולונסקי, יוני גודמן
תסריטאי מסקר: אודי צורני 
  

מגבלה תקציבית שהכתיבה את טכניקת האנימציה  
פגישתם הראשונה של דוד פולונסקי ויוני גודמן עם ארי פולמן, במאי, תסריטאי ומפיק הסרט "ואלס עם באשיר" התקיימה לפני כחמש שנים.  פולמן סיפר לגודמן ופולונסקי איך הוא זוכר בברור רק ארבעה אירועים  שחווה במלחמת לבנון הראשונה. את הרעיון הזה הציג פולמן למשקיעים בפסטיבלי קולנוע שונים ובסופו של דבר השיג מימון ראשוני מחברה צרפתית. למרות שמשקיעים נוספים הצטרפו בהמשך, היה על פולונסקי וגודמן לספק תוצאה במסגרת תקציב כולל של 1.7 מיליון דולרים וצוות של עשרה אנימטורים בלבד. 

כדי לעמוד במגבלות, החליטו פולונסקי וגודמן ליצור את האנימציה בשיטת ה-CUTOUTS, המפרקת כל דמות למספר מוגבל של חלקים שאותם מזיזים בהתאם לתנועות הדמויות בפריים. כדי ליצור תנועות מדויקות וטבעיות יותר, נעשתה חלוקה משנית נוספת לכמה מחלקי הדמויות עצמן.

במלאכת עיצוב הדמויות, ביססו פולונסקי וגודמן את דמותו של ארי פולמן הצעיר על שתי תמונות שניתנו להם. את פולמן המבוגר ביססו על ראיון  שצולם עימו בווידאו. בשלב הסטוריבורד נוספו גם לסרט אלמנטים שונים של פנטזיה.  

שלב הסטוריבורד הנע – האנימטיקס- הכולל את מימד הזמן של כל שוט.
פולונסקי וגודמן סגננו את טכניקת ה-CUTOUTS שהיתה מוגבלת לחלק מהרעיונות הויזואלים שנדרשו לסרט. הם שילבו צילומים ואיורים כדי ליצור את הסביבות הייחודיות לכל סצנה וסצנה בכדי ליצור את שדה התעופה בבירות, עמדו לרשותם ויוני רק תמונות חוץ של השדה. מכיוון שהשדה הושמד במלחמה, היה עליהם להגות ולבדות את סצנת הפנים של הטרמינל.  

סצנת הוואלס היא הסצנה היחידה שאוירה באנימציה קלאסית, פריים אחר פריים. הסצנה התבססה על כוריאוגרפיה ועל רקדן שצולם בסטודיו למחול רוקד עם הרובה. את השימוש באנימציית תלת מימד שמטרתה היתה לאפשר למצלמה לעלות מן הוואלס של החייל למבט המשקיף על העיר ביירות, החליפה תנועת מצלמה פשוטה יותר – קריין-אפ ודולי-אין לעבר הפוסטר הענק של באשיר שברקע. פולונסקי וגודמן  רצו להימנע כמה שאפשר מאנימצית תלת מימד. במקרים נדירים, עשו שימוש באנימציה מסוג זה, וגם אז בשביל להבליט כמה  אלמנטים בודדים בשוט, כגון גל גדול בים, המשמש חלק משוט המורכב ברובו מאלמנטים שהונפשו בטכניקת ה-CUTOUTS. 

את הקומפוזיציות המורכבות שבסרט, כגון את סצנת הפרדס, יצר האפטריסט רועי ניצן. 

פולונסקי וגודמן סיכמו  שמפאת קוצר תקציב וזמן, הם היו חייבים ליצור היררכיה לגבי אילו שוטים דורשים את מירב תשומת הלב של האנימטורים ואילו שוטים פחות.. 


הוסף תגובה
Bookmark and Share