facebook הצטרפו לאיגוד פנסיה מיוחדת לבמאים פריסת מס לבמאים האמנה למניעת הטרדות מיניות בתעשייה




לחברים-ות

דארן סטאר מבברלי הילס ליוטיוב

דארן סטאר, יוצר הסדרות בברלי הילס 90210, מלרוז פלייס וסקס והעיר הגדולה מספר על עבודותיו הקודמות ועל הניסיון החדש לפתח בטלוויזיה המסחרית סדרה שנכתבה במקור לאינטרנט - מתוך הרצאה שנערכה במסגרת סדנאות תל אביב לוס אנג'לס  


מאת: מערכת האיגודים    27/7/2009

בתחילת שנות ה90 פנתה רשת הטלוויזיה פוקס לתסריטאי, דארן סטאר אז בן 24 בלבד, בבקשה לפתח סדרה שעלילתה המרכזית מתרחשת בבית ספר תיכון בארה"ב. מפרויקט הפיתוח הנ"ל נוצרה אחת מסדרות הטלוויזיה המדוברות והמצליחות ביותר של שנות ה- 90, בברלי הילס 90210.

לדברי סטאר, בברלי הילס הביאה עימה גישה חדשנית למסך האמריקאי מבחינת הטיפול, התייחסות והייצוג של בני הנוער בטלוויזיה. עד בברלי הילס חששה הטלוויזיה האמריקאית, לדבריו, להציג את הנוער כפי שהוא באמת ולהעלות את הסוגיות האמיתיות שאיתן הוא מתמודד. סטאר נתן כדוגמה את הסדרה "הפי דייס" (היו ימים) ששודרה בשנות ה-70 בארה"ב, סדרה שיועדה לבני נוער ועסקה בהם  אבל לא באמת העלתה על פני השטח את הדברים האמיתיים שמטרידים אותם. לדבריו של סטאר, "עצם העניין שהשחקנים שגלמו את בני הנוער בסדרה היו שחקנים כבני 30, שלל כל ייצוג אמין של מי ומה הם באמת בני נוער"

בעבודה על בברלי הילס בקש סטאר להעלות על פני השטח את הדברים האמיתיים שקורים בקרב בני נוער: סמים, סקס, לחץ חברתי, התמכרויות, בעיות עם הורים, אבל זה לא התקבל כ"כ מהר בקלות. סטאר סיפר כי בסוף העונה הראשונה של הסדרה היה סקנדל גדול בפוקס והם רצו לבטל את הסדרה רק בגלל שבפרק הסיום דמותה של ברנדה נכנעת ללחץ של דילן ושוכבת איתו, פוקס ראו בסצנת הסיום של העונה חציית גבול אדום מבחינתם וחשבו שגם קהל הצופים יחשוב כמותם. אבל קהל הצופים חשב אחרת. לדברי סטאר, "היום בברלי הילס נראת כמו קלישאה, אבל אז היה בה משהו ראשוני בגלל הדברים שהיא בקשה לטפל בהם ולחשוף אותם הקהל זהה והזדהה עם הדמויות וחש שהפעם לא מציגים לו זיוף ודרש את המשכה של הסדרה." 

בעקבות ההצלחה של בברלי הילס יצר סטאר את סדרת הבת מלרוז פלייס. בעונה הראשונה ניסו היוצרים ליצור סדרה שתשקף את חייהם של בני ה-20 + בלוס אנג'לס, אולם העונה הראשונה של הסדרה לא משכה צופים. הפיתרון שהוצע היה ללהק את השחקנית התר לוקלייר שזוהתה עם אופרת הסבון המיתולוגית שושלת. הליהוק של לוקלייר הביא את הרייטניג המבוקש אבל שינה את אופי הסדרה שקבלה נופח דרמטי של אופרת סבון. לדברי סטאר למרות שהסדרה הפכה לדי טיפשית ההצלחה שלה נבעה מהראשוניות שלה. זו היתה אופרת הסבון הראשונה בארה"ב שכיוונה בעצם לקהל צעיר של בני 20 + רווקים, לא נשואים.

האני מאמין של סטאר הוא," למרות שהוליווד יכולה להיות מקום מאוד מבלבל, אבל אם אתה ככותב דבק ברעיון שלך והולך אחרי החזון סביר להניח שתצליח...ככותב, העיצה הטובה ביותר שלי לכותבים אחרים היא לא לבחור לכתוב על משהו רק בגלל שהוא עשוי להיות הצלחה.."  סקס והעיר הגדולה שגם אותה יצר סטאר לא כוונה לפיו להיות סדרה מסחרית  "אני חיפשתי לעשות קומדיה שמדברת על מיניות נשית בצורה ישירה כפי שזה קורה במציאות  וזה מה שמשך את הצופים לצפות בסדרה, זו הפעם הראשונה בטלוויזיה האמריקאית המסחרית שנשים דברו בצורה כ"כ גלויה וכ"כ ישירה על המיניות שלהן  וזה יצר הזדהות גדולה"

כיום מפתח סטאר סיטקום חדש לרשת CBS שנקראת " אנחנו צריכים בנות זוג" המספרת על שלושה חברים המסיימים את הקולג', נזרקים ע"י החברות שלהם ומרגע זה הם אינם מצליחים לתפקד. הסדרה נוצרה לראשונה באינטרנט, צולמה במצלמה אחת והופקה כמעט ללא כסף.

כשסטאר נתקל לראשונה בסדרה ביוטויב הוא מאוד אהב את הרעיון והחליט לאמץ אותו לטלוויזיה.
הסדרה נמצאת עכשיו בשלבי פיתוח, בשלב הגיהנום לדברי סטאר, CBS לא אוהבים את הרעיון שהסדרה תצולם במצלמה אחת, הם רוצים שהסדרה תצולם כמו מרבית הסדרות והסיטקומים שלהם ב-ארבע מצלמות. הדבר יוצר בעיה מבחינת הכותבים מכיוון שהסדרה בפורמט האינטרנטי שלה נכתבה באופן מסויים שיתאים להיות מצולם בסינגל קאמרה, צילום בארבע מצלמות מצריך שינוי מהותי  בסגנון ובאופי של כתיבת התסריט של הסדרה. כרגע  למרות שCBS מבינים את הפוטנציאל שקיים בסדרה עושה רושם שהם הולכים לא להשקיע בה.

 


הוסף תגובה
Bookmark and Share