facebook הצטרפו לאיגוד פנסיה מיוחדת לבמאים פריסת מס לבמאים האמנה למניעת הטרדות מיניות בתעשייה




לחברים-ות

מהות תפקיד מנהל/ת תסריט

מחלקת ניהול תסריט של איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה (אק"ט) הכינה דף דגשים לבמאים המסביר את תפקיד מנהל/ת התסריט בפרה-פרודקשיין ועל סט הצילומים


מאת: ארגון עובדי הקולנוע והטלוויזיה בישראל - מחלקת ניהול תסריט    05/05/2009

הנדון: העסקת מנהלי/ות תסריט מקצועיים

תקופה ארוכה אנחנו עדים להפקות מורכבות שנעשות ללא מנהלי/ות תסריט מקצועיים, ונוצר הרושם שבמאים רבים אינם יודעים את חשיבות התפקיד ומה הוא כולל.

פעמים רבות הבינו במאים ותיקים את התפקיד הזה, רק אחרי שעבדו על הסט עם מנהלות תסריט מקצועיות.

על מנת שהמצב ישתנה לטובה, וכדי לשפר ולרענן  את ידיעתכם על מקצועיותנו, להלן פירוט מהות התפקיד:

עבודת ההכנה בפרה-פרודקשיין:

1. ניתוח התסריט והוצאת נתונים ממנו, כולל הערות המשכיות עבור כל המחלקות.

2. תיזמון התסריט ובדיקת העימוד שלו, על מנת לוודא לפני התחלת הצילומים שהוא לא קצר או ארוך
    מידי.

3. נוכחות בחזרות עם הבמאי והשחקנים, וכתיבת הערות רלוונטיות שישמשו בזמן הצילומים.
                       
עבודה על  סט הצילומים:


1. עזרה בלימוד טקסט וחזרות עם השחקנים על הטקסט האחרון שנכתב לסצינה:   
    שחקנים מרגישים יותר בטוחים כשיש מישהו שעוזר להם באופן מקצועי לחזור על טקסט ולהבין אותו  
    לעומק.

2. וידוא אמירת הטקסט במלואו בצורה נכונה ובשפה נכונה על ידי השחקנים: 
    הדבר מונע טעויות מגוחכות שאחר-כך צריך לפתור בהקלטות בפוסט עם השחקן.

3. כתיבת דו"חות מסודרים ומפורטים, הכוללים את כל הנתונים עבור חדר-עריכה, כולל נתוני המצלמה
    (הדו"חות שונים לצילומי וידאו ולצילומי פילם) : הדו"חות עוזרים לדעת אם שוט מסויים צולם ומתי.
    כמו-כן, כאשר מצלמים בפילם וחומר- גלם ניזוק, ניתן לדעת מה צולם עליו. בחדר עריכה, רישום נכון
    ומסודר חוסך זמן לעורך בחיפוש אחר שוטים מסויימים.   
 
4. אחריות על ההמשכיות בתוך הסצינות וביניהן, וכן פיקוח בנושא זה על שאר המחלקות:
    מתן תשומת לב לפרטים נראה היטב על המסך, ונותן לסרט נופך מקצועי ונכון יותר. כמו-כן הקפדה על
    המשכיות תורם למחלקות איפור, הלבשה, ארט וכו' שצריכות  עזרה בפרטים הקשורים לעבודתם. 
    בנוסף, הדבר תורם רבות לעבודת העורך, ונותן לו יותר אפשרויות בעריכה וחוסך לו  ולמפיק הרבה
    שעות עבודה.

5. תיזמון בסטופר של הסצינות בזמן הצילום, על-מנת לדעת שלא חורגים מזמן המסך הכולל שהוגדר לפני
    הצילומים.

6.  כתיבת דו"ח יומי למפיק בסוף כל יום צילום, דבר המאפשר לו לקבל בזמן אמת מידע על הצילומים
     ובעיות אפשריות בהם.  כמו-כן, זה עוזר למחלקת בימוי לקבל תמונה ברורה על התקדמות הצילומים.

7. פיקוח על  מחלקות צילום ותאורה, בכל מה שקשור לכיווני מצלמה וכן להמשכיות בתאורת יום/לילה.

9. עבודה שוטפת עם הבמאי ומתן עזרה בכל נושא, מאחר והוא טרוד בהרבה דברים.  מנהלת התסריט 
    היא הפונקציה האובייקטיבית ביותר שנמצאת ליד הבמאי  ושמתמצאת כמוהו בתסריט. מנהלת תסריט
    מקצועית יכולה להבחין בדברים שהבמאי לא רואה, יכולה לייעץ לו  עם רעיונות, ולעיתים אף לצפות
    מראש בעיות שעלולות להיווצר במהלך הצילום.      


לסיכום, עבודת מנהל/ת התסריט כוללת מגוון רחב מאוד של מרכיבים ומצריכה ידע, ריכוז ואחריות רבים.
היא חשובה מאוד לכל מי שממלא תפקיד על הסט משני צידי המצלמה, ועשויה לחסוך כסף רב וזמן יקר.
התפשרות על מקצועיות בפונקציה הזאת פוגעת בעבודה של כולם ובתוצאה הסופית, שכולנו עובדים למענה ורוצים בהצלחתה.

בברכה,מחלקת ניהול תסריט בשם .(אק"ט)


הוסף תגובה
1. מנהלת תסריט במיל'   
קושקוש בלונדה , 17/05/2009 00:23:47
2. ממש הוליווד פה   
גיל, 17/05/2009 01:36:48
3. תודה   (ל.ת)
יוסי, 17/05/2009 10:59:35
Bookmark and Share